.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعیت آب شرب کلاردشت بحرانی شد

: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل تامین آب شرب در کلاردشت به مرحله بحرانی رسیده است، در حالی که بازدید سالانه ‌130 هزار گردشگر خارجی از این منطقه اهتمام بیشتری را در ساماندهی آن می‌طلبد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، قاسم احمدی لاشکی صبح امروز در جلسه بررسی مسائل سیل کلاردشت اظهار داشت: کار بحرانی مدیریت شلاقی و مستمر نیاز دارد و باید مسئولان امر در این مورد پیگیرانه‌تر وارد عمل شوند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه از بیش از 53 میلیارد تومان خسارت وارد آمده به کلاردشت،‌ گفت: کلاردشت آبروی کشور است و سالانه بیش از 30 هزار گردشگر خارجی از آن دیدن می‌کنند، بنابراین باید فضای آبرومندانه‌ای برای آن ایجاد کرد.

وی افزود: بخش زیادی از کار در کلاردشت مربوط به آب منطقه‌ای است که نیاز است مسئولان این بخش نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

احمدی با گلایه از کندی کار پیمانکاران مختلف اذعان داشت: کلاردشت منطقه‌ای سردسیر است و از آبان‌ دیگر امکان فعالیت‌های عمرانی وجود ندارد بنابراین باید در مدت زمان باقیمانده تمامی تلاش برای بهسازی و بازسازی منطقه صورت گیرد.

 

ضرورت آزادسازی 10 متر از دو طرف رودخانه سردآبرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز گفت: بر اساس  مطالعات صورت گرفته برای برون‌رفت از مشکلات رودخانه سردآبرود باید از دو سمت رودخانه 10 متر آزادسازی حریم صورت گیرد.

رمضان طهماسبی اظهار داشت: بودجه تخصیص داده شده به آب منطقه‌ای کمتر از یک درصد خسارات وارد آمده به این بخش است.

وی افزود: سه پیمانکار برای انجام عملیات‌های مورد نظر انتخاب و در حال تجهیز کارگاه هستند.

طهماسبی با بیان اینکه به غیر از فعالیت‌های عمرانی باید کار فرهنگی و اجتماعی در منطقه صورت گیرد، بیان داشت: شهروندان و مردم این منطقه باید بدانند که رودخانه سردآبرود باید حریم خود را داشته باشد تا مشکلاتی در آینده به وجود نیاید.

وی از مطالعه 18 کیلومتر از مسیر رودخانه خبر داد و گفت: برای حدود دو کیلومتر از مسیر نقشه اجرایی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: باید ظرف پنج تا 10 هفته آینده نسبت به تخلیه دو سمت حریم رودخانه اقداماتی صورت گیرد تا به توان نسبت به فعالیت‌های مدنظر اقدام کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه آب منطقه‌ای ساماندهی و مهندسی رودخانه است، گفت: شکایت از افرادی که به حریم رودخانه تجاوز کردند، در سال‌های اخیر بسیار مورد پیگیری بوده است.

احتمال قطع شدن مسیر تردد در کلاردشت / در توزیع آب مشکل داریم

بخشدار کلاردشت نیز گفت: بر اثر سیل، حاشیه جاده در برخی از قسمت‌های کلاردشت تخریب شده که احتمال قطع شدن تردد نیز وجود دارد.

محمد سنایی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته در چند ماه گذشته با آب منطقه‌ای استان گفت: لایروبی رودخانه سردآبرود به درستی صورت نگرفته و اگر در این امر تسریع نشود احتمال طغیان رودخانه در اثر بارندگی و یا آب شدن برف‌های بالادست وجود دارد.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات در حال فعالیت فعلی کفاف حجم بالای کار را نمی‌دهند،‌ اظهار داشت: حاشیه جاده در برخی از قسمت‌ها تخریب شده که احتمال قطع شدن تردد نیز وجود دارد.

بخشدار کلاردشت همچنین با اشاره به اینکه کانال‌های آب زراعی تخریب شده نیز اصلاح نشد، بیان داشت: به دلیل تخریب بسیاری از پل‌های ارتباطی و عدم بازسازی آنها، خانواده‌های زیادی برای عبور و مرور دچار مشکل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش بزرگ توزیع آب شرب در کلاردشت افزود: کلاردشت در تامین آب شرب به دلیل داشتن چشمه‌های متعدد آب آشامیدنی و یخچال‌های طبیعی مشکلی ندارد و این چالش در توزیع آب شرب در کلاردشت نمود می‌یابد.

سنائی ادامه داد: باید مدیریت واحد آب در کلاردشت اعمال شود تا از این مشکلات بیرون آییم.

وی همچنین به رانش زمین در طویدره به عنوان یکی دیگر از مشکلات این بخش اشاره کرد و گفت: این رانش در سه نقطه به صورت شدید صورت گرفته اما بعد از گذشت چند ماه هنوز اقدامی از سوی مدیریت بحران صورت نگرفته است.

سنایی تثبیت بستر در بالادست، اقدامات اولیه برای منازلی که دچار خسارت شدند و رفع مشکلات راه‌های ارتباطی را از جمله موارد مورد پیگیری عنوان کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اکبر 28 خرداد 1391
آقای نماینده ،مدیدیت شلاقی یعنی چه؟لطفا توضیح دهید،،مگرکارمندان وکارگران سازمانها؛انسان نیستند.ضمنااین مردم هستندکه متاسفانه حریم رودخانه ها و یا اراضی جنگل راتجاوز و تصرف میکنند،وباعث ایجاد مشکلات مختلف درزندگی خود وسایرین میگردند(نظیرسیل وطغیان رودخانه هاو...)،وانوقت جور تجاوزبه حریم رودخانه هاوجنگل رامردم سایرمناطق وپرسنل شرکتهاو سازمانهای درگیربایدبدهند،بمردم توضیح فرماییدکه خودآنها باید مدافع حریم رودخانه ها وجنگل باشندتااین مصیبت ها بوجودنیاید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.